Offline promotie

24 feb 2021 / by Lesly in Uncategorized

Poster

Vanaf het formaat A3 hebben we het over een poster. Een aandachtstrekker die vanaf een afstand duidelijk moet zijn. Posters worden ingezet ter aankondiging evenementen, concerten, open dagen, feesten of festivals. Of om een nieuw product of nieuwe zaak onder de aandacht brengen. In principe elke gelegenheid die extra publiciteit kan gebruiken. Of pak het giga aan en ga voor een billboard!

Flyer

Een flyer is een ongevouwen vel papier en wordt vaak gebruikt voor tijdelijke aanbiedingen of ter aankondiging van een opening, feest of festival. Een flyer is makkelijk te verspreiden en de doelgroep ziet in één oogopslag waar deze over gaat.

Folder

Wil je meer informatie kwijt, dan kies je voor een folder. Deze is gevouwen en dat kan op veel verschillende manieren. Hierdoor blijft het formaat handzaam, maar kan er wel veel meer informatie op. Hierdoor kan je meer vertellen over jouw bedrijf, diensten, of wat je dan ook kwijt wilt. Een plattegrond die je uitvouwt valt ook onder de folders.

Brochure, magazine of catalogus

Een brochure bestaat uit gevouwen vellen die in de rug geniet of gelijmd worden. Als deze gebruik word om een collectie of voorraad van producten in weer te geven noemen we dit een catalogus. Een tijdschrift of magazine is ook een soort brochure. Een brochure wordt vaak als waardevol beschouwen en hierdoor ook langer bewaard.

Advertentie

Een advertentie in de krant of een magazine kan heel doeltreffend zijn. Het is namelijk makkelijk te onderzoeken of een krant of magazine gelezen wordt door jouw doelgroep. Een effectieve manier van offline marketing, maar niet goedkoop. Voor een kleine advertentieplaats mag je al diep in de buidel tasten. Daarom is het belangrijk van te voren goed te onderzoeken wat een advertentie kan opleveren.

Denk Out of the Box

De voorbeelden hier boven zijn vooral gericht op zakelijke mogelijkheden. Maar ook voor particulieren kan het een uitkomst zijn! Denk bijvoorbeeld aan een mooie showcase van jouw werk in magazine lay-out. Of een one-of-a-kind poster voor aan de muur.

POS materialen

Ken je ze, die uithangborden aan de schappen in de supermarkt? Of de tafelstaanders in een restaurant om een nieuw drankje te promoten? Maar ook op beurzen kom je ze tegen. Denk bijvoorbeeld aan roll-up banners. Breng jouw product onder de aandacht met deze point-of-sale materialen!

Mogelijkheden & werkwijze

Leave a comment